Djeco - Gra karciana - Pipolo - blef





Opis
Gra kłamstwa: Popularna gra kłamstwa ale z ilustracjami pełnymi humoru! Na kartach widnieją zwierzątka które są nagie, w piórkach, owłosione lub ubrane. Pierwszy z graczy kładzie kartę na środek stołu oznajmiając pozostałym gracze jakiego typu zwierzątko.
CEL GRY: Pozbądź się jak najszybciej wszystkich kart ze swojej talii.
Zasady gry:
- Potasuj karty i rozdaj każdemu uczestnikowi po 11 kart
- Pozostałe karty należy odłożyć na bok
- Pierwszy gracz wykłada kartę ze swojej talii, obrazkiem do góry, a następnie głośno mówi do jakiej kategorii należy karta
- Pozostali gracze, po kolei, wyciągają po jednej karcie z talii, kładą je, nie pokazując innym na wyłożonej karcie
- Powtarzają przy tym nazwę żądanej przez pierwszego gracza kategorii
- Gracze mogą mówić prawdę lub blefować
- Kartę joker można użyć do zmiany żądanej kategorii - tutaj także można blefować - wykładając Jokera - lub kartę udająca Jokera - należy głośno powiedzieć na jaką kategorię zmienia się żądanie
- Jeśli któryś z graczy nie wierzy w szczerość innego uczestnika, może powiedzieć Pipolo, w trakcie gdy ten wykłada swoją kartę.
- Kartę oskarżonego należy odwrócić: − jeżeli gracz rzeczywiście blefował, musi zebrać wszystkie karty ze środka i dołączyć do swojej talii. − jeżeli gracz mówił prawdę, wtedy uczestnik który krzyknął Pipolo
- Zbiera karty ze środka
- Gracz, który w poprzedniej rundzie zebrał talię ze środka rozpoczyna grę wykładając kartę obrazkiem do góry i mówi głośno nazwę jej kategorii
- Gra kończy się wtedy, gdy jeden z graczy pozbędzie się wszystkich kart ze swojej talii
- Wiek 5 lat
- Ilość graczy: 2 - 4
- Czas trwania: ok 10 minut
- Wymiary opakowania :8,5 x 11,7 x 2,8 cm