Fat Brain Toys - Gra Spostrzegawczość - ACUITY





Opis
- Wybierz, obróć i dopasuj pierwszy aby wygrać!
- Gra Spostrzegawczość, to nie tylko wspaniała zabawa, ale przede wszystkim gra, która wyostrza zmysł wzorku, rozwija inteligencję wizualno - przestrzenną, analityczne myślenie, podejmowanie decyzji, umiejętność rozwiązywania problemów i wiele innych
- Gracze muszą ścigać się ze sobą lub współpracować aby znaleźć i dopasować ukryte wzory w układzie płytek
- Gra Spostrzegawczość to zabawa dla oczu i umysłu, nie wymaga od dziecka umiejętności czytania, dlatego nawet przedszkolaki mogą bawić się i uczyć
- Zestaw zawiera 70 wysokiej jakości płytek, każda do innym wzorze
- Gra przeznaczona dla dwóch lub więcej graczy
- Wybierz, odwróć, przekręć, dopasuj aby wygrać
- Gimnastyka dla umysłu i oczu
- Mądrze zaprojektowane wzory płytek, tak aby sprawdzić Twoją spostrzegawczość
- Współpracuj z lub przeciwko innym graczom, aby znaleźć ukryte wzory
- Prosta gra, nie wymaga umiejętności czytania
- Gracz, który dopasuje najwięcej płytek, wygrywa
- Zestaw zawiera 70 wysokiej jakości płytek, każda z innym wzorem
- Genialna gra rodzinna
- Przeznaczone dla dzieci w wieku 6 lat +
Jak grać?
- Ułóż 36 z 70 płytek w układ 6 x 6 - plansza do gry
- Resztę płytek ułóż w stos, z którego gracze będą po kolei, ciągnąć
- Wzór na wyciągniętej płytce gracze muszą dopasować do wzorów na planszy
- Wzór na wciągniętej płytce musi dokładnie odpowiadać wzorowi na konfiguracji na stole
- Każdy wzór na 70 płytkach jest inny
- Aby znaleźć poszukiwany wzór musisz odpowiednie, sąsiadujące sześciany połączyć ze sobą
- Mogą to być brzegi dwóch płytek, lub rogi czterech
- Jeśli to konieczne możesz obracać rozłożone płytki, aby dopasować wzór
- Każdy dopasowany element gracz zatrzymuje
- Ten, kto znajdzie najwięcej wzorów, wygrywa!
ZASADY GRY
Cel gry:
- Dopasowanie i zebranie największej ilości płytek
- Zestaw zawiera 70 płytek, każda z innym wzorem
Przygotowanie:
- Potasuj płytki – kwadratowe karty z wzorami
- Ułóż płytki blisko siebie, wzorami do góry w układzie 6 x 6 płytek, tworząc kwadratową planszę do gry
- Płytki mogą się dotykać ale nie muszą
- Resztę płytek, wzorami do dołu, ułóż w stosik, z którego gracze będą ciągnąć karty
Przebieg gry:
- Najmłodszy gracz bierze pierwszą płytkę ze stosu i pokazuje wszystkim
- Pierwszy gracz, który znajdzie na planszy taki sam wzór jak na wyciągniętej płytce krzyczy „Widzę!” i pokazuje reszcie graczy gdzie znajduje się wzór na planszy
- Dopasowana płytka jest wygrana przez gracza, który znalazł wzór, gracz odkłada ją na bok, na swój stosik
- Gracz, który odnalazł wzór wyciąga kolejną płytkę ze stosu
Dopasowanie wzoru:
- Ponieważ nie ma identycznego wzoru na płytkach, odnaleziony wzór będzie znajdował się na planszy dzięki połączeniu płytek
- Wzór może być między brzegami dwóch połączonych płytek, lub rogami połączonych na planszy czterech płytek
- Można obrócić płytkę znajdującą się na planszy w dowolną stronę o 90 stopni jeżeli pomoże to w dopasowaniu wzoru
Wyzwanie:
- Jeżeli gracze nie mogą dopasować wzoru na płytce, gracz, który uważa że nie ma na planszy takiego wzoru może zaproponować „Wyzwanie!”
- Wszyscy gracze mają 30 sekund żeby odnaleźć wzór na planszy
- Jeżeli takowego nie znajdą gracz, który rzucił wyzwanie wygrywa płytkę
- Jeżeli któryś z graczy odnajdzie wzór, wygrywa tą płytkę, plus dodatkową (karną) od gracza, który rzucił wyzwanie
- Jeżeli gracz rzucający wyzwanie nie ma płytek, płytka karna nie zostaje przyznana
Pomyłka:
- Jeżeli gracz się pomyli – wskaże wzór na planszy, który nie jest wzorem na płytce, za karę musi cichutko przeczekać aż inni gracze odnajdą tenże wzór.
Koniec gry:
- Gra się kończy gdy nie będzie już płytek na stosie do ciągnięcia
- Każda wygrana płytka to jeden punkt
- Wygrywa gracz, który będzie miał najwięcej płytek – ilość punktów